Frontpage / Behandlingstilbud

Behandlingstilbud

Ingrid har en 3-årig utdanning innen TCM, (traditionel chinese medicin). TCM er en gammel kinesisk behandlingsmåte, (2000-3000 år), som består av urtemedisin, diett, øvelser, meditasjon og mest kjent akupunktur. I akupunktur bruker man tynne nåler inn i spesifikke punkter på kroppen for å påvirke kroppens qi, (energi), og dermed kurere sykdom og fremme helse. Sykdom kan ifølge kinesisk medisin komme av indre eller ytre årsaker.

Fysioterapeuten er spesialisert på undersøkelse, behandling og forebygging av muskel- og skjelettplager, som f.eks. sene/muskelbetennelser, idrettsskader og kroniske lidelser. Med bakgrunnskunnskap i anatomi, fysiologi, bevegelses- og sykdomslære har fysioterapeuten et bredt grunnlag for å kunne hjelpe. Ved langvarige eller akutte smerter og plager kan tilrettelagt trening og råd om bruk av kroppen være avgjørende.

Trykkbølgebehandling er en serie av  trykkbølger som brukes på området som skal behandles. En trykkbølge er en rent mekanisk bølge, ikke en elektrisk.Vi behandler kroniske senebetennelser blant annet i skulder, albue, hofte, kne og akillessener. Likeså brukes trykkbølger mot såkalte hælsporer og smerter i fotsålen.

Mange bedrifter har oppdaget at sykemeldte arbeidstakere koster mye penger. Særlig korttidsfravær er kostbart. En tapt arbeids dag koster arbeidsgiver og bedriften minimum 2000.- kr. Dette avhengig av type bedrift.

Da kan en si at opptil 10 behandlinger på 1 person er den samme prisen som en tapt arbeidsdag.

Massasje kan virker avslappende, stressreduserende og øker blod -lymfe sirkulasjon.

Vi har kompetanse innen flere idretter som Fotball, Golf, Håndball, Sykkel, utholdenhetsaktiviteter, ski, ishockey, Friidrett, Hestsport,

Vi har laget et konsept for lag som inneholder 3 hovedpunkter.

Vi behandler der du er, når det trengs!

Få nøyaktige mål til sykkelen din basert på din individuelle kropslige egenskaper

McKenzie – Mekanisk Diagnostikk & Terapi (MDT)

Mekanisk Diagnostikk & Terapi (MDT) er videreutdannelse i muskel- og skjelettlidelser. Metoden er en effektiv helhetlig tilnærming til lidelser i muskel- og skjelettapparatet.
MDT behandlingsstrategi bygger i stor grad på betydningen av å lære pasienten teknikker for egenbehandling og aktivt involvere han/henne i prosessen med raskt å redusere smerte og å gjenopprette normal funksjon. På denne måten å minimere antall behandlinger og risikoen for tilbakefall, samt pasientens og samfunnets utgifter.

Forskning viser at faren for belastnings skader i bena kan reduseres med 40% ved bruk av spesialtilpassede innleggssåler.

Supersole – spesial tilpassede dynamiske innleggssåler, noe for deg??

Vi har flere interessante gruppetilbud for mange typer plager behov.

AktivA Hofte kne 2 dagers artrose kurs mandag 04.04.16 kl. 18.30 - 20.15 og onsdag 06.04 kl.18.00 - 20.15

E-post: AktivA@porselensklinikken.no

telefon: 35555441

Prolapskurs for Fysioterapeuter 22. januar - 24. januar 2016

Kurs i undersøkelse og behandling - Underviser Martin Melbye, Fysioterapeut Dip MDT

ULTRALYD UNDERSØKELSE i sammenheng med fysioterapi har flere fordeler. Man kan se inn mot knokler og ledd og derved bekrefte eller avkrefte funn som har blitt gjord i fysioterapeutisk undersøkelse. Det man ser etter på ultralydbilder er skader på muskel, sene, og bindevev, forkalkninger i sene og muskelvev og man ser om slimposer kan være forstørret. Vi ser også etter væske ansamlinger som kan tydde på irritasjoner i vevet.

Hva gjør kiropraktoren?

Kiropraktoren vil alltid starte med en grundig undersøkelse, for å identifisere eventuell alvorlig sykdom eller skade. Om nødvendig kan kiropraktoren henvise til røntgen, MR eller annen spesialist direkte. Deretter vil kiropraktoren gjøre en spesialisert undersøkelse av ryggraden og bekkenet, for å avdekke eventuell funksjonsnedsettelse. Dette inkluderer en analyse av holdningen for symmetri, statisk- og bevegelsespalpasjon, samt en benlengdeanalyse for å vurdere i hvilken grad nervesystemet er påvirket.

Påfølgende behandling har som mål å gjenopprette normal funksjon i ledd, som igjen bidrar til normal funksjon i nervesystemet. Behandling består i hovedsak av justering av påvirkede ledd Dette er en sikker og oftest helt smertefri behandlingsform, som karakteriseres av et lite «knekk». Lyden er helt ufarlig, og er kun en konsekvens av at gass frigjøres når leddspalter åpnes raskt. I tillegg består behandling av rådgivning om trening, øvelser og kosthold. Ved behov brukes også andre manuelle teknikker som leddmobilisering eller behandling av bløtdeler.

Vår kiropraktor samarbeider tett med de andre behandlerne på Porselensklinikken.