Porselensklinikken

Man-Tor: 8:00 - 18:00

Fredag: 8:00 - 16:00

Trykkbølgebehandling

Trykkbølgebehandling er en serie av trykkbølger som brukes på området som skal behandles. En trykkbølge er en rent mekanisk bølge, ikke en elektrisk.Vi behandler kroniske senebetennelser blant annet i skulder, albue, hofte, kne og akillessener. Likeså brukes trykkbølger mot såkalte hælsporer og smerter i fotsålen.

Hva er trykkbølgebehandling ?

Radial trykkbølgebehandling er en ny fysikalskmedisinsk behandlingsmetode.
Radial trykkbølgebehandling er en serie av høyenergetiske trykkbølger som brukes på området som skal behandles. En trykkbølge er en rent mekanisk bølge, ikke en elektrisk.

Hvordan fungerer det ?

Behandlingen fører til en betennelsesliknende reaksjon i vevet som behandles. Kroppen reagerer med å øke blodsirkulasjon og stoffskifte i nedslagsfeltet, noe som stimulerer og øker kroppens egne reperasjons evner. Trykkbølgene bryter ned skadet vev og kalkpåleiringer.

Hva behandler vi ?

Vi behandler kroniske senebetennelser blant annet i skulder, albue, hofte, kne og akillessener. Likedan brukes trykkbølger mot såkalte hælsporer og smerter i fotsålen.

Ikke altid er smerten på det stedet hvor skaden eller problemet føles.

En nøyaktig manuell undersøkelse følges opp med ultralydsundersøkelse av den delen av kroppen som skal behandles. Da vet vi med høy sikkerthet hvor problemet sitter. Da vet vi akkurat hvor vi skal behandle med trykkbølge.

Les mer på

trykkbølgebehandling.no